تبلیغات
خانه بازی
پیش نمایش بازی Tom Clancy's Splinter Cell Conviction

یش نمایش بازی فوق العاده زیبای Splinter Cell Conviction.
این بازی آخرین شماره از این سری از بازیست که قراره در سال 2010 عرضه و بعد پرونده ی بازی بطور کامل بسته بشه.پس با پیش نمایش بزرگترین بازی مخفی کاری اکشن تاریخ همراه باشید...


Splinter Cell دنیای شگرف آفرید!؟

Ubisoft؛این اسم برای همه شما آشناست،این کمپانی معروف،خالق و ناشر این سری جذاب و فوق العاده با نام Splinter Cell است،Ubisoft Montreal؛ این نام نیز آشنایی زیادی برای ما دارد،و استدیو سازنده این شاهکار است!، حالا خود قضاوت کنید چنین نامهای بزرگی در حق چنین بازی بزرگی ظلم نکردند؟،...دلایل حرفهای من این است که Ubisoft بعد از چندین سری فوق العاده Splinter Cell و شخصیت ثابت آن یعنی Sam Fisher که ماموری جدی در سازمان امنیت ملی(NSA) بوده و کار خود را بر مبنی اصول و منتطق و در عین حال بیباک پیش میبرده به یک باره به Samی عجیب و غریب و متفاوت تر از قبل در Conviction حضوره به هم رساند! سمی که موهای بلند داشت و ظاهری پریشان و مظلوم که میتوانست آن را نوآوری دانست! این قضیه یک تحول عظیم بود که به سختی توسط گیمرها حضم شده بود، یا بهتر است بگوییم به زور به آنها خورانده شد! ولی بعد از مدتی و کمی فکر به عمق بازی درک میکردیم که بازی بدی هم نیست! حالا بعد از حضم آن Conviction دگرگون شده دوباره شاهد تاخیر در عرضه بازی شدیم، تاخیری که در اوایل بسیار نا امید کننده به نظر می آمد اینها گذشت تا E3 09 که شاهد بازگشت Splinter Cell به اصالت خود بودیم،و در نمایشگاه  هر کس واکنش متفاوتی نشان میداد! یکی نفس کشیدن یادش میرفت! و یکی متعجب میشد(امسال نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست مردم!!!چه ربطی داشت؟)،بعد از گذشت تریلر معرفی نوبت به Playable Demo دموهای بازی رسید و در آنجا آشکار شد که Conviction تازه Splinter Cell شده! یک نسخه جدید و متفاوت از یک سری قدیمی و جذاب!... و این هم گذشت تا تاخیری دوباره بر پیکره این تکه گوشت بی جان! که باز هم خشم و اندوه را بر چهره هایمان نشاند!،این بار هم بازی برای یک سال به تعبیق افتاد و قطعا طرفداران واقعی منتظر بازی میمانند. ولی توصیه من به یوبی سافت این است که خدا کند این بازی ارزش این هم صبر را داشته باشد و اگر نه ننگین ترین نسخه سری SC را خلق نموده و این اصلا خوب نیست!...

E3 09 پر ملات تر از همیشه!:

در این E3 هم شاهد بازی های فوق العاده ای بودیم که سرشار از نوآوری بود!،در این نمایشگاه بازی های معروفی همچون Assassin’s Creed 2، Modern Warfare 2، MGS RISING و در انتها SC Conviction رو نمایی شدند که هر کدام به نحوی طرفدارهای خاص خود را جمع آوری کردن، و بزرگترین آنها را میتوان MGS Rising و Modern Warfare 2 نامید که سرشار از جذابیت بودند البته از Rising که چیزی جز Raiden نفهمیدیم!... و شاهد بازی های بیشتر در سبکهای متفاوت بودیم و از جمله آنها بازی های انحصاری Wii بود که که یکی از آنها Academy Of Champions  بود که یک فوتبال جالب در این کنسول خواهد بود،و بهترین بازی آنلاین Wii یعنی The Conduit و در بازی های فوق مهم هم میتوان به Crysis 2 اشاره کرد که شاید یک خبر بد بود که روی کنسول هم بهینه شد! چرا که تمام افتخارش به این بود که روی یک فول الکترونیکی اجرا میشود نه فقط یک کنسول! و نا امید کننده ترین بازی که در کل E3 میتوانستیم مشاهده کنیم Left 4 Dead 2 بود که پر باگ ترین بازی تاریخ خواهد شد چرا که تفنگهایشان از زمین هم رد میشوند!! و زامبی هایی همسان با دونده های آمریکایی دارد(اصول زامبی ها به راه رفتن کند و ترسناک آنهاست پس این بازی فوق بی اصول است!)و در کنسول PS3 هم شاهد رونمایی MAG بود که واقعا یکی از برترین بازی های آنلاین دنیاست! و   Uncharted 2 که یکی از بزرگتزین بازی های سال خواهد بود و در انتهای PS3 هم Heavy Rain که با گیم پلی خیلی خوب و داستان عالی توانست خود یکی از بهترین های این کنسول و سال نشان دهد،و در آخر انحصاری ها هم میشود به بک بازی فوق بزرگ اشاره کرد که به شخصه بی صبرانه منتظر آن هستم یعنی Alan Wake که یک بازی بی نظیر خواهد بود...

 و میرسیم به بحث اصلی یعنی Conviction،این بازی یکی از جالبترین و خوشحال کننده ترین بازی های این نمایشگاه بود که توانست به تنهای بیش از ... جایزه دریافت کند در این نمایشگاه یک مرحله و چند Interview از سازندگان بازی تهیه شد که واقعا توانسته بود کسانی که در E3 نبودند را هم از اطلاعات بازی باخبر سازد...در حالی که گزارشگر Gametrailers.com در حال تهیه گزارش از Maxime Beland سرپرست ساخت بازی بود،حرفهای جالبی از دهان Max بیرون آمد که بیشتر به دو حالت جدید و جذاب در گیم پلی همیشه جذاب Splinter Cell که در بخش گیم پلی به آن اشاره میکنیم! چرا که در این بخش چیز دیگری باید گفت! باید به استحضار شما خوانندگان عزیز برسانم که این بازی به ظاهر اعصاب خرد کن(تاخیر فراوان!) با اینکه هنوز به طور کامل به E3 ارائه نشد توانست بیش از 12 جایزه مختلف را به خود اختصاص دهد که واقعا تحسین بر انگیز بود

نکته: در E3 2009 تقریبا تمامی بازی مولتی پلتفرم روی کنسول 360 نمایش داده شدند و Conviction  به همین صورت بود... البته این بازی برای کنسول PS3 پورت نخواهد شد

داستان: پیچیده،جالب،دگرگون کننده

در چند نسخه اول بازی داستان به ماموریت های سم بازمیگشت و همه NSA را میشناختن و کل را بازی را این سازمان بزرگ میدانستند و سم فیشر هم یک فرد مجری ماموریت های تایید شده توسط مافوقها فرض میشد که واقعا هم همینطوری بود ولی در Double Agent شاهد از منحرف شدن داستان  و منعطف شدن آن به سوی زندگی سم فیشر بودیم،حالا هر تصمیمی که سم  میگرفت تشکیل دهنده داستانی یکی از بزرگترین بازی های تاریخ میشد در Double Agent اتفاتی برای سم رخ داد که نه تنها کاری برای بهبودی زندگی یک نواختش نداشت بلکه ضرباتی خرد که شاید اگر در دنیای واقعی میخورد دیگر میلی به ادامه زندگی نداشت! که یکی از آنها که تشکیل دهنده داستان Conviction است از دست دادن دخترش بود شاید در Double Agent زیاد در پی پیدا کردن قاتل نبودیم چون سم هنوز از پشت این توطئه خبر نداشت ولی در این نسخه سم به Echelon سوم(یک سازمان که زیر شاخه NSA یا محتاج NSA هست)مشکوک و در پی یافتن قاتل دخترش به مالت میرود و در آنجا با گرفتن اعتراف از یک فرد به نام Kobin میرسیم و به ساختمانی که او در آن زندگی میکند میرسیم ولی موفق به کشتن وی نمیشویم! ولی جای سوالی باقیست که چه کسی دستور کشتن Sarah را داد؟ شاید کسی که حتی فکرش را نمیکنیم،شاید از کسی که هیچ نگاهی منعطف به او نیست!

گیم پلی: از سکوت تا مرگ!

گیم پلی بازی را نمیتوان در کلمات کوتاه و اندک تشریح و بررسی کرد برای همین به احتمال زیاد بیشترین بخش این پیش نمایش مختص همین بخش خواهد بود!.در این نسخه از این سری محبوب شاهد لوکیشن های بی نظیر و فوق العاده ای خواهیم بود که بازیکن میتواند آنها را به خوبی با شرایط سم و داستان وفق دهد و به خوبی آنها را در کنار هم چیده و احساس منطقی بودن تمامی جزییات را در این نسخه درک کند،لوکیشن های که بازی تقریبا سینمایی Splinter Cell در آن به چشم میخورد تا حدی شبیه به بازی مکس پین هستند که چیزی جز تاریکی،شب و غم را به یاد گیمر نمی آورد البته میتوان از زاویه دیگری به این تاریکی صحنه ها نگاه کرد و آن هم جایی برای مخفی کاری است و  قطعا میدانید که تاریکی برای مخفی کاری نیاز است!...جالب است بدانید که شما توانایی های زیادی در مخفی کاری و پنهان کردن خود در میان مردم برای رسیدن به هدف اصلی خود دارید و همچنین راه های زیادی! شما میتوانید با به صدا در آوردن دزدگیر ماشین ها دعوا کردن شلیک و ایجاد دلهره در بین مردم عادی(civilian) دشمنانی که به عنوان نگهبان(Guard) هستند را از سر پستهای خود به محل ایجاد اختشاش بکشانید البته لازم به ذکر است شما نمیتوانید افراد معمولی را بکشید، و در هنگامی که HUD شما رو آنها میرود علامتی شبیه به × به جای HUD می آید و اجازه شلیک به شما نمیدهد!، شما میتوانید با ایجاد اختشاش هم در وقت، گلوله و نوار سلامتی صرفه جویی کنید! در این بازی ماشینها بسته به شرایط استفاده های دیگری نیز برای شما خواهد داشت! که یکی دیگر از آنها آینه بغل آن است که با شکاندن آن و برداشتن تکه ای کوچک از همان آینه میتوانید از زیر در ها آنطرف آن را نگاه کرده تا برای پشت پرده این درهای آرام و بی روح آمادگی کامل داشته باشید چرا که این درها میتوانید دروازه جهنم هم باشد! و اگر چنین باشد و نکیر و منکر پشت در باشد توصیه میکنیم از خیر باز کردنش بگذرید!...،در بخش گیم پلی مخفی کاری بازی نکات جالب دیگری هم گنجانده شده که از جمله آنها میتوان به Night Vision(دید در شب) اشاره کرد که در تمام نسخه های بازی بوده و هست!،این دستگاه یا بهتر است بگوییم دوربین در مواقعی به کار شما می آید که شما برای کور کردن دشمنان در محیطهای بسته به چراغ ها شلیک میکنید! و در این حالت این دوربین کوچکترین نور را دو هزار برابر میکند!(شاید، مطمئن نیستم!!!)تا شما بتوانید دشمنان خود را به سادگی مشاهده کنید و آنها را از پای در آوردید بدون اینکه آنها حتی شما را حس کنند، همه این کارها را میکنید که به هدف اصلی که یا شخص یا مکانی است برسید، و وقتی به شخصی رسیدید باید از او اعتراف بگیرید با به قولی او را مقر(احتمالا اشتباه نوشتم!) بیاوردید و در هنگام اعتراف گیری و فهمیدن چیزی از سرنوشت دختر سم میبینید که تمامی چیزهای که اهداف به شما میگویند به صورت فیلم روی در و دیوار جایی که در آن هستید به نمایش در می آید بطوری که انگار پشت شما یه دوربین گذاشته اند و در حال پخش یک فیلم سینمایی میباشند چون این فیلم روی شما هم می آفتد!!،از این رو میتوان درک کرد که Conviction یک بازی سینمایی است و میتوان روایت هموار و در عین حال پیچیده! از بازی برداشت کرد...

در ادامه این بحث میتوان به درگیری های تن به تن پرداخت که بسیار گسترده تر خواهد شد و میتوان آن را یکی از ارکان اصلی و قویترین ستون های بازی دانست،چرا که در یک بازی مخفی کاری از تعداد پایین گلوله و سلاح استفاده خواهید کرد و بیشتر نیاز بهMelee  های قوی و کار ساز است تا بتوان در تمامی موارد موفق بود بدون آن که صدای بلند شود یا گلوله ای به هدر برود و UMontreal برای همین موضوع اندیشه ای جدا نموده و توانسته سیستم دفاع شخصی عالی و ضربات Melee فوق العاده  در کنار هوش مصنوعی بالا را در بازی بگنجاند تا گسترده گی بازی به حد اعلاء خود برسد، در کل لتو پار کردن این خائنین قاتل بسیار لذت بخش است

در مواقعی که دشمنان زیاد یا در جاهای حساس هستند میتوانید از سیستم  Mark & Execute استفاده کنید مزایای این سیستم این است که شما میتوانید از پشت درها با استفاده از آینه آنطرف در را ببینید و بر روی اشیا مثل چراغ های روشن که باشد خاموش شوند! یا لوسترهایی که باید از سقف جداش شوند و در آخر دشمنانی که باید کشته شوند علامت بگذارید تا بعد از باز کردن در نشانه خودکار روی هدفهای تعیین شده و به نوبت رفته و تنها کافیست شما شلیک کنید! و این حالت نیز مانده به سلاح افراد پشت در دارد! اگر افراد در پشت این درها زیاد باشند بهتر است به دل دشمن بزنید و اگر نه...البته این حالت فقط از پشت درها قابل استفاده نیست بلکه راههای زیادی برای استفاده از این حالت وجود دارد!. این یکی از آن حالاتی بود که آقای Beland در صحبتهای خود با GT گفتند و حالت دوم Last Now Position میباشد، در این حالت شما توانایی غافلگیری دشمن را دارید! بصورتی که اگر در مواقعی که در حین کشتن کسی یا راه رفتن دشمن شما را از دور ببیند حالتی شیشه ای و Fade مانند روح سم که بیشتر شبیه به کروکی سه بعدی است شکل میگیرد و این کروکی به معنی این است که دشمن گمان میکند شما در همان جایی که کروکی هست هستید و یا به معنایی دقیقتر آخرین مکانی که دشمن شما را در آن دیده است همان مکان شکل گیری کروکی است،باید دقت کنید اگر دوباره در معرض دید دشمنان قرار بگیرید کروکی به مکان حال برمیگردد

در تریلرهای منتشر شده در نمایشگاههای E3 09 و TGS 09 دیدیم که در مواقعی از بازی سم و حاشیه بدنش سیاه و سفید و به ظاهر مرده به چشم می آمد  و با کمی دقت میتوانستیم بفهمیم وقتی سم به مکانهای تاریک و دور از دید میرود این اتفاق می افتد و به محض آمدن به نور رنگهای اصلی نمایان میشود، با تامل و اندیشه(هر چند کم)میشد فهمید که معنای سیاه و سفید شدن صفحه یعنی اینکه شما دور از دید هستید و هیچ کس شما را نمیبیند که در صورت شلیک و ایجاد Last Know Position حتی اگر در همین مکانهای تاریک باشید دشمن جای شما را پیدا میکند! و اگر در مکان روشن و نورانی هستید و کار مشکوک بکنید دشمن به شما حمله ور میشود!.
رفتار عادی غیر نظامی ها(مردم عادی،Civilian) در بازی نیز باعث حیرت همگان بود،در کمتر بازی مخفی کاری شاهد چنین حالتی هستیم که مردم اینقدر عادی رفتار کنند،البته این کار در این نسخه زیاد دور از دید به نظر نمیرسید چون نسخه اولیه Conviction هوش مصنوعی بالای را از مردم عادی میطلبید چرا که عامل اصلی فرار سم از دست نظامیان همین مردم بودند!...

باز هم میرسیم به علاقه شدید Ubisoft Montreal به مارمولک بازی!، تعجب نکنید منظورم همون از در و دیوار بالا رفتن همیشگی است که در سری POP  و AC به شدت به چشم میخورد، تنها بازی بزرگی به این استدیو ساخت و این شیوه را نداشت FAR CRY 2 بود،جالب است بدانید در این نسخه Splinter Cell این شیوه بشدت ترویج یافته،شاید برای اکثر شما خوانندگان عزیز جای تعجب باشد  که چرا در یک بازی اکشن مخفی کاری باید از در و دیوار بالا بروید!؟،از این رو میتوان به این پی برد که این نسخه نه تنها یک اکشن،مخفی کاری برجسته است بلکه دستی در مارمولک بازی یا بهتر است بگوییم گیم پلی مارمولکی هم دارد!(البته اسم خاصی برای از در و دیوار بالا رفتن ندارم برای همین اینطوری میگم)و این نه تنها نقطه ضعفی در گیم پلی نیست بلکه به پیشرفت و بهتر شدن بازی کمک شایانی خواهد کرد،این حالت در یافتن تارگت های بازی بسیار کارآمد است، معمولا در بازی شما دو راه برای رسیدن به اهداف که اکثرا در ساختمانهای بزرگ است خواهید داشت،یکی وارد شدن از درها و عبور از پله و آسانسورهاست و دیگر حالت بالا رفتن از دیوارهای خروجی ساختمان است، البته این کار در همه مراحل عملی نیست،چرا که در بعضی مراحل تمامی پنجرها و محافظ عبور بسته میشود و این به معنی این است که روند داستانی داخل ساختمان رقم میخورد...

و آخرین نکته بازی در این بخش حضور کاخ سفید در این نسخه است،در این نسخه مانور های عجیب و قابل تاملی بر روی کاخ سفید داده شده،در تریلر های منتشر شده در نمایشگها های ذکر شده چند ثانیه تصور کاخ سفید نمایش داده شده که به احتمال زیاد زیر همین چند ثانیه چیزهای زیادی پنهان است!

گرافیک:

گرافیک بازی یکی از نکاتی بود که بعد از تغییر سبک ناگهانی در E3 به آن زیاد پرداخته نشد،البته این به آن معنا نیست که گرافیک بازی ضعیف است، حرف ما اینست که گرافیک بازی میتوانست بهتر از این باشد و کاملا مشخص است که تاخیر دوباره این بازی تا سال 2010 به علت پیشرفت های بیشتر در راستای گرافیک و فیزیک بازی و گسترده تر شدن گیم پلی بازی و در انتهای شندیدنی تر شدن صداگذاری بازی است البته در نسخه ای که در E3 معرفی شد گیم پلی بازی بسیار جذاب و دیدنی بود...خب به بحث اصلی یعنی گرافیک بازی بپردازیم، در این نسخه و با توجه به تمامی نکاتی که در تریلرها و Screenshot های بازی دیدیم  میتوان به جرات گفت گرافیک بازی خوب بود که راه زیادی تا عالی شدن نداشت،ولی باز هم در این وقت کم و چنین گرافیکی جای تحسین دارد،بافتهای نسبتا خوب،زنده و پویایی که در اکثر نقاط بازی میدیدیم ما را از ضعفهای دیگر گرافیکی بازی دور میساخت،ولی در عوض جزییات بدن و لباس تمامی شخصیتهای بازی عالی کار شده بود و شکر خدا از روش براق کردن همه چیز برای بالا بردن گرافیک استفاده نشده بود و تمامی اجزاء گرافیکی با اندیشه طراحی شده بود،جزییات محیط بازی خیلی خوب و گسترده خواهد بود و در آینده ای نزدیک پیشرفت چشم گیری نیز خواهد کرد،شاید بهترین نکته ای که در این بخش به چشم بازیکن می آمد این بود که همه چیز در گرافیک یکسان بود و اینطور نبود که هر چه که لازم است گرافیک بالاتر و هر چه نیست با گرافیک پایین تر طراحی شود،در تریلر بازی دیدیم که ماشین سم فیشر از خیلی از بازی های ریسینگ این دور و زمانه هم بهتر بود با اینکه در این سبک نیازی به ماشین نیست!.

تکستچر های شخصیتهای بازی و محیط هم جای حرفی را باقی نگذاشت، و در این نکته هم جای انتقادی نبود،ولی میشد پیشنهاداتی کرد در زمینه بهتر شدن یا بهتر است بگویم جزییاتی شدن نکات ریز محیط برای مثال گلدانهای که در حاشیه آپارتمان ها و ساختمانها بود اصلا جزییات و ریز بافت جالبی نداشت و احتیاج به توجه بیشتری داشت،گیاهان و درختهای بازی هم متوسط کار شده بود و جای توجه و رسیدگی بیشتری داشت

اما میرسیم به سایه زنی و نور پردازی بازی که یکی از نکات اصلی بازی است،و شاید بتوان گفت یکی از قدرتمند ترین بخشهای بازی که بسیار دلنواز ساخته خواهد شد و در اکثر سایتهای معتبر دنیا از آن بشدت تعریف و تمجید شده است...استدیو Ubisoft Montreal با استفاده از نور پردازی دینامیکی و سایه زنی بی نظیر توانسته اند چشم همگان را به آینده Conviction خیره کنند، در عکسهای زیر کاملا قابل مشاهده است که این نورپردازی فوق العاده خواهد بود و Conviction  در سال 2010 از این لحاظ پیشرفت روبه جلو و روز افزورنی خواهد داشت، در تمامی منابع و نشریه های روز دنیا شاهد این بودیم که بیشترین مانور روی همین بخش یعنی نور پردازی انجام شده و سازندگان نیز در اولین کلام های خود از این بخش سخن میگفتند چرا که واقعا تعریف کردنی هم هست!...

صدا گذاری:

یکی از ارکان اصلی در یک بازی اکشن،مخفی کاری سوم شخص بخش صدا گذاری است،که در این بازی هم به آن پرداخته شده،در تریلرهای E3 09 که نمیتوانسیم ایرادی از صداگذاری بازی بگیریم چرا که واقعا طبیعی کار شده بود و توانایی درک صحنات بصری را بالا میبرد. از جمله نکاتی که در این بخش میتوان به آن اشاره کرد صدای رفت آمد و حرف زدن مردم غیر نظامی در کنار سم بوده که هر کدام در حال بحث در مورد موضوع خاصی بودند،بعضی مردم هم نفس عمیقی در کنار دریاچه مالت میکشیدند و از منظره شهری حزیره ای!! لذت میبردند،و در در گیری های تن به تن سم با دشمنان هم میتوانستیم صدای شکستن چراغها و استخوان های بدن دشمنان را به خوبی شنیده و تحسین کنیم چرا که احساس قدرت و غرور خاصی را به بازیکن میداد،میرسیم به بحث اصلی یعنی صدای گلوله های که از سلاحهای گرم متفاوت شلیک میشوند که واقعا جذاب بودند البته زیاد شبیه به صدای تفنگهای واقعی نبودند ولی جذابیت خود را داشتند و بازیکن همانند فار کرای 2 احساس بدی در موقع شلیک گلوله پیدا نمیکرد

صدای شخصیتهای بازی نیز یکی از رکن های مهمی بود که UMontreal به آن پرداخته،صدای سم فیشر صدای جذاب و خاطره انگیز است و با تن کلفت خود هر بازیکنی را به یاد نسخه های قبل می اندازد،صدای شخصیتهای فرعی و اصلی دیگر هم خیلی جذاب و سینمایی کار شده و با انتخاب خوب دیالوگهای زیبا این عمل بهتر و شیوا تر در بازی گنجانده شده،در مورد انتخاب دیالوگ هم شاهد دیالوگهای جدی و در مواقعی با تیکه های جالب در طی گیم پلی بازی رو به رو خواهیم شد


ارسال شده توسط : امیر عباس در تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1388 و ساعت : 05:34 ب.ظ
مرتبط با موضوع : بازی ،
هر آنچه یك طراح نیاز دارد
بهترین ابزارهای طراحی وب و گرافیك و ...
www.Kashkul.com
مرجع قالبهای میهن بلاگ
مرجع رسمی قالبهای میهن بلاگ تأیید شده توسط تیم مدیریتی سایت میهن بلاگ
www.P30Temp.co.cc
محل تبلیغات شما
  تبلیغات شما در این مكان
محل تبلیغات شما
  تبلیغات شما در این مكان
محل تبلیغات شما
 تبلیغات شما در این مكان
Coded By : www.Kashkul.com - www.P30Temp.Co.Cc - Powered By : MihanBlog.Com