تبلیغات
خانه بازی
max payn 3

Gameinformer یك Preview انحصاری برای Max Payne 3 نوشته است كه دارای اطلاعات جدید و جالبی است.
پس با ما همراه باشید...

...
 

این چه احساسی داره كه همه چیز رو از دست بدی ؟ بیشتر ما این رو نخواهیم فهمید. ولی اگر كارتان را از
دست بدید چی ؟ عشق واقعی ؟ سلامت روانی ؟ دلیلتان برای زندگی ؟ . قهرمان تاریك Rockstar یعنی Max Payne جواب تمام این سوالات را می داند.

Max Payne پس از سال 2003 تا به حال مفقود شد و حال ما باز هم با او رو به رو شده ایم. مكس جدید پیرتر و سخت تر شده ، با زخمهایی روی صورتش ، ولی بازهم او یك مرد سرسخت برای كارهایش است .

یك مرد كه دیگر هیچ چیز را برای از دست دادن ندارد ، چه كاری برای به دست آوردن فرصتی دیگر انجام می دهد؟ ... این سوال با بازی ماجراجویی حماسی جدید Rockstar پاسخ داده خواهد شد.

قسمت سوم

مكس پس از حادثه ی غم انگیز قسمت دوم پیرتر شده .

Rob Nelson ، كارگردان هنری بازی می گوید : " این خیلی گول زننده است، شما این عنوان دوست داشتنی را جایی بردید كه ما واقعا همچین كاری نكرده ایم".

"شما باید تمام المانهای ویژه ای كه مردم عاشق آن بودن را ادامه دهید. ولی در این راستا شما باید چیزهای جدیدی هم خلق كنید. ما Remedy نیستیم ، ولی احترام بسیاری به كارهایی كه آنها انجام داده اند می گذاریم. ما تمام المانهایی كه 9 سال پیش مخاطبان را جذب خود كرد را ادامه داده ایم و می خواهیم همان تاثیر را در این زمان هم ببینیم".

سخته كه شما یك بازی با همان حال و هوای 9 سال پیش بسازید و در همین راستا بخواهید جوی تازه در سال 2009 به آن بدهید.

" ما سعی كرده ایم با بنیه خود حركت كنیم و به غریزه خود اعتماد كنیم ... ما می خواهیم خودمان را به چالش بكشیم".

ما به دفتر Rockstar در New York رفتیم و توانستیم برای اولین بار نگاهیی به این بازی بیندازیم. اگر از این بازی ادامه ای بر حسب شماره (3) انتظار دارید. خود را برای یك سورپرایز بزرگ آماده كنید . قسمت سوم از افسانه ی Max Payne این بار در جایی اتفاق می افتد كه ما هیچ گاه در آن نبودیم. بازی سعی كرده نسخه قبل را ادامه دهد و سیستم تیراندازی بازی هم ارتقا بدهد كه خیلی خوب از آب در آمده. مثل بیشتر بازی های Rockstar این عنوان هم با عشق ساخته شده (البته با كمی جنون).


جنگل شهری

بیش از هر ناشری ، Rockstar خیلی در مورد مكان و تمدن جایی كه بازی در آن اتفاق می افتد حساس است. چه می خواهد محیط شلوغی مثل Liberty City باشد ، چه منطقه ای كوچك همانند Bully ویا بیابان بی آب و علفی مثل Red Dead Redemption. گاهی اوقات قهرمانهای این شركت بازتابی از خود آن است. آنها می دانند چگونه یك محیط را بسیار جذاب و پیچیده طراحی كنند به قدری كه به اندازه خانه خودمان با آن همزاد پنداری كنیم.

محیط تاریك و مرموز New York اتمسفری noir مانند به جو 2 شماره قبلی داده بود.
صحنه های سینمایی بازی همانند The Maltese Falcon و A Touch of Evil بود. سبك graphic novel و تاریك سناریو ، نوعی حس ممنوعه و درام را تداعی می كرد.

Rockstar Vancouver این بار ما را به دنیای خلاف كارانه Sao Paulo در برزیل با جمعیتی بیش از 20 ملیون نفر برده است.

Jeronimo Barrera می گوید :" اگر نگاهی به فیلم های City of God و Elite Squad بیندازید ، متوجه شرایط سخت و اتفاقات عجیبی كه آن جا می افتد می شوید."

زاغه های Sao Paulo ، جزو خطر ناك ترین مناطق روی زمین است. جدا از وضعیت وحشتناك مواد مخدر در آنجا ، این محله ها بستری برای بدنام ترین گنگسترها است. بالا ترین درصد اغتشاش و فرار از زندان برای این شهر است. آدم ربایی های دست بالایی در این مكان صورت می گیرد. جدا از پلیس فاسد و رشوه خوار این منطقه به این امر كه برای زنده بودن باید همه یك اسلحه داشته باشند می رسیم. در واقع بیشتر آمار مرگ و میر در بین جوانان در این شهر مربوط به قتل است.

نمایش محیط Sao Paulo با تمام این تنش های انسانی ، بهترین جا برای دست مایه های اصلی Max Payne یعنی "خشونت و رستگاری" است.

" ساختمان های بلند با پنت هاوس های مولتی میلیون دولاری را خواهید دید كه محیطی برای زیستن است"
" Sao Paulo بیشترین ماكن برای فرود هلیكوپتر روی سقف خانه ها را در سرتاسر جهان دارد. برای ثروت مندان ، امن ترین راه برای سفر با هلیكوپتر و گاردها و نیروی امنیتی خصوصیشان است."

Rockstar این بار گامهای بلندی برداشته و 10 نفر از كار كنان خود را تحقیق و گرفتن عكس به این منطقه فرستاده. حتی آنها اسكن های سه بعدی از مناطق آنجا برداشته اند تا محیط را فوق العاده شبیه سازی كنند.

Nelson می گوید:"ما به هزار بدبختی این اسكن ها را توانستیم از گمرك آنجا رد كنیم"
" ما بیش از هزار نفر از مردم آنجا را اسكن كردیم. ما به مامور برداشت خود گفتیم: می خواهیم هزاران هزار عكس برایمان بفرستید. مردم به داخل فروشگاه می آمدن ، لباس می خریدند و ما هم آنها را اسكن می كردیم."

Barrera می گوید: " این یك كار واقعی است . ما تمام این المانها را كنار هم گذاشته ایم. تكنولوژی، تحقیقات،داستان . این دلیلی است كه بازی ما احساس درست بودن و ظاهری درست دارد. این یك كار بزرگ است كه ما با مردم همكاری كردیم و با استفاده از آنها تحقیقات خود را انجام دادیم.


نمونه ای جدید از Noir

مكس پین چیست ؟ كاراگاه NYPD كه در Sao Paulo كار می كند ؟. همانند یك Noir خوب تشخیص آن خیلی سخت است.

Rockstar خیلی در این مورد مخفی كاری كرد ، ولی هر آنچه ما می دانیم این ها هستند.

مكس پس از ماجرای Max Payne 2 عذاب زیادی كشیده. او دیگر بی آبرو شده. یك الكلی كه معتاد به دارو هم شده. او از NYPD جدا شده. او 12 سال از زندگیش را در بدبختی و وحشت زندگی كرده. Rockstar فاصله زمانی بین اتفاقات قسمت دوم و سوم را هنوز توضیح نداده ، ولی آن چیزی كه می دانیم این است كه در این مدت اتفاقات وحشتناكی برای او افتاده ، چه فیزیكی و چه روحی.

"ضربه مغزی" ، این اصطلاحی است كه الكلی ها به كار می برند. یعنی زندگی شما در نقطه ای قرار گرفته كه دیگر از این بدتر نخواهد شد. در واقع مكس دچار همین "ضربه مغزی" در Sao Paulo شده است. اینجا شهری است كه مكس به آن پناه آورده تا از دست شیاطین و ناكامی های New York فرار كند. او حال به عنوان یك " نیروی امنیتی خصوصی" برای یكی از ثروت مند ترین خانواده های این شهر كار می كند. در اینجا است كه ماجرا به محیط زیرزمینی و مخفی Sao Paulo كشیده می شود كه به قیمت جان آدم تمام می شود.

در ابتدا این خیلی عجیب است كه مكس را با ماهیچه های سنگین ، تاس و ریشو ببینیم كه در خیابانهای شهر حركت می كند. اینجا جایی بسیار دور تر از خیابانهای بارانی New York است.
تیم سازنده بازی اعتقاد دارد كه تنظیمات بازی كاملا درست و مرتبط با جو Noir مانند 2 قسمت قبل است.

Barrera می گوید: " بعضی از مردم می گویند ، مكس پین یك بازی Noir است كه در فضای سیاه و سفید New York اتفاق می افتد". "ولی سبك Noir نیازی به مكان و رنگ خواص ندارد. این سبك دنیایی است بی حصار و غم افزا. كاری كه ما انجام می دهیم بسیار مدرن و به روز تر است".

از آنجایی كه مكس پیرتر شده تیم با این كه James McCaffrey دوباره كار صداگذاری را انجام دهد مخالف بود. در عوش آنها از شخصی حرفه ای تر كه در زمینه بازی گری سر رشته دارد استفاده كرده اند. منتظر یك نام بزرگ هالیوودی نباشید ، ولی این شخصی بسیار حرفه ای است.

Rockstar فضایی تازه به بازی داده است . Nelson می گوید: " تمام تم های مكس پین دست نخورده باقی مانده است. دسیسه ، خیانت و چیزهایی را كه واقعا مكس پین را ساخت."
"آیا مراحلی در شب همراه با كابوس وجود دارد؟ البته كه هست. ولی مرحله به مرحله همه چیز خیلی قدیمی می شود. پس ما فهمیدیم كه این بار این كابوس ها را در این محیط قرار دهیم."

محیط پرتراكم Sao Paulo فرصت خوبی برای رنگهای زیاد و یك گیم پلی قوی است. تصور راه رفتن مكس در مناطق فقیر نشین favela با دشمنان زیادی كه از همه جا ظاهر می شوند بسیار جالب است.


مسیری برای اسلحه

slow-motion در 2 شماره قبلی فوق العاده بود و همیشه بازیباز را به وجد می آورد. این سیستم در قسمت سوم خیلی ارتقاء داده شده و بسیار معتاد كننده تر شده است.
8 سال از عرضه آخرین نسخه گذشته و حال سیستم Slow-Motion به یك استاندارد در سبك سوم شخص تبدیل شده.

Barrera می گوید: " ما Bullet Time خواهیم داشت به این خاطر كه این یك Max Payne است.". بازیهای زیادی با این حالت آمده كه از مكس تقلید كرده اند. " ما چه كاری باید انجام می دادیم تا مكس را دوباره در این حالت به تخت پادشاهی برسانیم؟ در این حلات همه چیز آرام شده و شما ریز ترین تاثیراتی كه این مكانیز انجام می دهد را خواهید دید."

بازی با موتور RAGE engine ساخته شده كه قبلا در GTA IV یدده بودیم. انیمیشن های فوق العاده قوی كه با قوی ترین Motion-Capture ها همراه است را در بازی خواهید دید. وقتی مكس به جایی می پرد یا شیرجه می زند ، شما دستان او را می بینید كه طوری قرار می گیرد كه وزن او را تحمل كند ، این صحنات آنقدر خوب طراحی شده كه شما واقعا آنها را احساس می كنید.

Rob Nelson می گوید سیستم كاور گیری بازی بسیار خوب است و البته این بازی نیست كه شما دائم در آن كاور بگیرید و از جایی به جای دیگر برای پیدا كردن كاورد بپرید. كمی شبیه به GTA IV. البته شما از انسانها برای كاور گرفتن هم می توانید استفاده كنید.

Nelson گفته است ، قسمت Bullet-Time فوق العاده شما را سورپرایز خواهد كرد.


قرار دادن تمام تكه ها كنار هم !

در بازی سیستمی وجود دارد به نام “Bullet Cam” كه در آن با شلیك گلوله دوربین آن را تعقیب می كند تا به هدف بخورد.
پس از شیرجه زدن می توانید روی زمین بمانید و تیراندازی كنید و یا هنگامی كه در حال بلند شدن از روی زمین هستید با یك دست تیراندازی كرده و با دست دیگر خود را از زمین بلند كنید.

می توان گفت Rockstar با قرار دادن خشونت و اكشن كنار هم و همچنین محیط واقعی و تاریك بسیار موفق بوده. Barrera معتقد است بازی خیلی دراماتیك و یك visceral thrill همانند نسخه های قبل است.

ارسال شده توسط : امیر عباس در تاریخ : یکشنبه 19 مهر 1388 و ساعت : 05:54 ب.ظ
مرتبط با موضوع : بازی ،
هر آنچه یك طراح نیاز دارد
بهترین ابزارهای طراحی وب و گرافیك و ...
www.Kashkul.com
مرجع قالبهای میهن بلاگ
مرجع رسمی قالبهای میهن بلاگ تأیید شده توسط تیم مدیریتی سایت میهن بلاگ
www.P30Temp.co.cc
محل تبلیغات شما
  تبلیغات شما در این مكان
محل تبلیغات شما
  تبلیغات شما در این مكان
محل تبلیغات شما
 تبلیغات شما در این مكان
Coded By : www.Kashkul.com - www.P30Temp.Co.Cc - Powered By : MihanBlog.Com